Vaknade innan klockan ringde imorse, det händer inte ofta vill jag lova. Dröjde ändå någon timme innan jag steg upp, men kom upp tidigare än jag brukar så göra mig iordning i lugn och ro, äta frukost och gå till biblioteket för att skriva ut innan min lektion. Skönt med en lugn morgon utan stress. 
Efter lektionen pratade jag med mamma och pappa, och sen Niclas. Sen har det varit fullt fokus på att plugga, och jag har faktiskt fått mycket gjort! Jobbat på mina hundra key-words i världshistorian, och är nu färdig med 75, så det känns himla skönt. Hade som mål att bli klar med alla idag, och 20 frågor i amerikansk historia. Men jag har inte hunnit. Har suttit näst intill oavbrutet från klockan två till halv tio, med två avbrott för lunch och middag. Så jag får väl ändå känna mig nöjd. Ska strax ta en dusch tror jag och sen försöka köra ett race till med några frågor innan sängen kallar. Känner mig helt slut. 
Men till något annat. Hände en lite obehaglig grej här på campus innan. Fick dessa smsen nedan. Tydligen hade man evakuerat en byggnad på campus efter att ha hittat ett mysiskt paket. Men det visade sig vara lugnt. Men under tiden som evakueringen pågick hörde jag en massa polisbilar köra omkring och en helikopter som cirkulerade över campus. Tack och lov att det var lugnt. Bor inte mer än fem minuters gångväg ifrån den byggnaden, så klart det kändes extra obehagligt! 
 

Kommentera

Publiceras ej