Vilken omtumlande dag. Jag sitter nu ensam i vår lägenhet och det känns väldigt jobbigt. Det har varit en otroligt jobbig dag. Att se mina älskade rumskompisar som jag skrattat så otroligt mycket med de senaste månaderna flytta ut kändes. Att se deras dörrar stängda och låsta nu. Köket och vardagsrummet helt utrensade. Jag visste att jag skulle tycka att det var jobbigt. Men jag hade ändå inte riktigt räknat med att det skulle vara så här jobbigt. Jag har packat så gott som allt mitt. Det enda som är kvar är necessären och kläder jag ska använda i helgen. Dessvärre blir det några kilo övervikt på den ena väskan, och den andra är flera kilo till godo. Men hur jag än packar om lyckas jag inte få det mer jämt fördelat. Så jag skiter i vilket nu. Jag betalar det som krävs, bara jag får hem mina grejer. 
Har varit en dramatisk dag på flera sätt när jag tänker efter. Alla gemensamma utrymmen i lägenheten skulle vara urstädad när den första personen flyttade ut. Och Odie hade utcheckningstid klockan två redan. Klockan ett började jag och Aless städa vårt badrum. Lyckat.. Men vi hann. Sen drog vi igenom köket också snabbt som attan. Odie började flytta ut sina grejer ur sitt rum klockan tio i två. Och sovrummen måste vara utstädade när utcheckningstiden börjar. Men det gick. Och vi fick godkänt på inspektionen, så det känns skönt. Nu måste jag bara hålla det rent under helgen så jag slipper städa igen på måndag. 
Nu ska jag titta på Grey's resten av kvällen och försöka sova tidigt. Har sån extrem hemlängtan nu när jag sitter här ensam. Så jag ångrar verkligen att jag inte ombokade min biljett tills idag. Men jag får väl härda ut över helgen. Försöka njuta av de sista dagarna. Imorgon blir det frukost med Kyra och hennes pappa, och sen ska jag och Mille nog till Brea Mall för att äta pizza. Snart är jag hemma ♥


Så här ser mitt rum ut nu. Känns så tomt med inga kläder i garderoben och allt bortstädat...

Kommentera

Publiceras ej