Sista vanliga måndagen gjord! Och vilken måndag dessutom! Jag pendlar mellan att sväva på små fluffiga rosa moln till att känna mig uppgiven/arg. 
Började morgonen med American studies. Gick igenom det allra sista inför Finals, och ska på onsdag köra frågestund inför tentan. Så det kändes bra. Precis när jag kommit hem smsade Mille och frågade om jag skulle med till Ralphs och se om de hade Hi-Chews (bästa amerikanska godiset!) för hon ville bunkra upp och ta med hem. Så vi tog en promenad dit bort. Klagade på att värmen försvunnit den sista veckan, men ångrade oss när svetten började rinna och vi fick ta av våra tjocktröjor. När vi kom tillbaka till Campus gick vi till gastro för lunch tillsammans med Nejla. 
När jag var hemma snabbt innan nästa omgång av lektioner och pratade med Niclas gick jag in på studentportalen för att se om min ena lärare publicerat study guide till nästa vecka än. Såg då att han hade lagt upp sista quizet och en study guide. Quizet var deadline på lektionen, två timmar senare. Problemet var bara att jag hade en annan lektion innan.. Så jag gjorde de frågorna jag kunde snabbt hemma och sen fick jag göra resten mellan mina två lektioner. Och study guiden? Jag dör.. Det är en vecka till finals, och han har 100 begrepp/namn/händelser vi ska kunna, PLUS sex stycken essäfrågor.. Hur ska jag hinna allt det samtidigt som jag har tre andra tentor att plugga till?! Så nu är morgondagen räddad kan jag lova!
Mellan lektionerna satt vi fem stycken och hjälptes åt med quizet i ren panik. Ingen i hela klassen hade gjort det utan alla blev lika stressade när de fick höra att det var tills idag. Schysst att publicera det samma morgon alltså! När vi väl är färdiga, med svetten rinnandes och helt slut, så säger han att han varit otydlig och att vi får lämna in det nästa vecka. Alltså va? Så sur. Men nu är det gjort i alla fall. Ska läsa igenom frågorna en gång till och se om jag ska ändra någon, men annars är det bara att lämna in. 
Halvvägs in i lektionen fick jag ont i huvudet och klarade inte att koncentrera mig 100% på andra världskriget. Så jag gick in på studentportalen för att se om betyget på hemtentan jag lämnade in för två veckor sen, och det hade det. Jag är i chock. Jag fick full pott! 100%! Så sjukt förvånad, men nöjd! Nu ska jag bara sätta finals med, så har jag ett A i den kursen! I slutet av lektionen fick vi tillbaka våra paper (mini-uppsatser) som vi lämnade in efter Spring Break. 81% fick jag på den, ett B. Så nu är mitt betyg räddat. Nu är jag godkänd med allra största sannolikhet. Sån otrolig lättnad! 
Så på det stora hela har det varit en väldigt bra dag, samtidigt som jag är så sjukt stressad inför finals plötsligt. Varit ko-lugn innan, men nu jäklar har jag att plugga... Men det tar jag tag i imorgon. Är för mosig i huvudet ikväll. Så imorgon är det stora pluggdagen, varvat med semifinal 1 i Eurovision. Kan nog bli bra ändå. 

Kommentera

Publiceras ej