Vi åkte hemifrån vid tio ungefär. Det är så mycket trafik på fredagsmorgnarna, så även om vi hade åkt tidigare så hade vi varit framme ungefär samma tid. Kom i alla fall dit strax efter elva och var så taggade! 
Vi gick (såklart) direkt till Harry Potter world, och jag har aldrig sett någon så glad som Kyra var. Hon älskar verkligen Harry Potter, och när vi kom fram till ingången började hon nästan gråta. Fantastiskt att få uppleva det med henne, för hon var verkligen så lycklig! 
Den ena attraktionen är inne i skolan. Så nedan var ingången!
Kösystemet. Wow säger jag bara. Jag har sett filmerna, men är väl inget galet fan direkt. Men även jag tyckte detta var sjukt maffigt, fick nästan gåshud! I rummet nedan var det flera tavlor som pratade med varandra, så bra gjort!
I nästa rum satt Dubledore och pratade. Grymt!
I nästa rum var Ron, Harry och Hermione. Hermione kastade ut något så det kom som snö på oss, gåshud som sagt!
Attraktionen sen var grymt cool måste jag säga. Men jag insåg igår att 3D inte riktigt är min femma, återkommer till det. Men den var sjukt cool!
Gick förbi Krustyland på väg till nästa stopp. 
Nästa stopp var Studio Tours. Ett långt tåg vi åkte runt inspelningsplatser med. Galet bra tur! Hade en guide med på tåget som var helt fantastisk! Turen var väl 30-40minuter och vi fick se massa coola platser, och även ännu några 3D upplevelser i olika studios för att visa på effekter. Bland annat blev vi räddade av King Kong och var med i en biljakt. Grymt bra gjort! Nedan kommer en bildbomb från turen!
Känner ni igen det? The Clock Tower från Back To The Future. Gatan till vänster (som inte syns i bild) är där han gasar upp för att komma tillbaka till rätt tid. Här är det alltså inspelat, på en bakgård i Hollywood!
En av bilarna som var med i Flintstone filmen som kom för något år sen. 
Och så turens absoluta höjdpunkt: WISTERIA LANE! Då var jag nästan nära till tårar. Här är utomhusscenerna från Desperate Housewives inspelade! Dock är alla husen förutom Edie Britts kulisser, så man kan inte gå in i dom. Edies däremot kan man gå in i, till och med upp på andra våningen!
Nästa stopp var Hooville från Grinchen (jag vet, syns jättedåligt, men ända bilden jag har...). Det coola är att bilarna från filmen går att köra på riktigt, de är ombyggda golfbilar som går att köra runt precis som vanligt!
Efter Studio Tours ville Kyra och J'Amy gå tillbaka till Harry Potter world, så jag och Mille bestämde oss för att göra resten av parken. Det var då jag insåg att jag nog ska undvika 3D attraktioner... Först åkte vi Minions attraktionen, galet rolig faktiskt, men som sagt i 3D. Började må lite illa, men inte så farligt ändå tyckte jag. 
Gick vidare och såg en show om hur man gör effekter på film. De hissade upp en kille som skulle "vara tyngdlös" i austronautklädsel, de tände eld på en stundman, de slogs osv. Grym show. Men när han hissades upp i slutet skrattade vi så tårarna rann. Han hängde mest med huvudet neråt, gjorde volter och bara var allmänt vimsig. Så grymt roligt! 
Sen skulle vi försöka avverka de attraktioner vi hade kvar. Bestämde oss för att hoppa över Jurassic Park då det inte riktigt var så varmt att vi ville gå runt blöta resten av dagen. Men åkte Revenge of the Mummy - GRYM! Ingen 3D utan bara en vanlig bergochdalbana inomhus. Gick direkt därefter till Terminator, en bergochdalbana i 3D ungefär där vi skulle försöka komma undan. Inte min femma, då började illamåendet komma. Direkt vidare till Simpson, också i 3D, och jag fick sitta och fokusera på att andas och inte spy. Har aldrig varit så åksjuk innan. Så ett tips, åk inte alla 3D attraktioner parken har.. Mådde fortfarande dåligt flera timmar senare när jag gick och la mig. Inte för att klaga eller så, men köerna var nästan lite för korta. Kroppen fick liksom inte chans att vila mellan alla attraktioner, så jag tror det bidrog. På alla utom den första Harry Potter väntade vi max en kvart. Harry Potter 40 minuter, och det är ändå en helt ny attraktion som inte ens varit öppen en månad!
Hade, förutom åksjukan då, en väldigt lyckad dag! Parken stängde vid sju, så då gick vi i några affärer utanför innan hemfärd. Stannade på In'NOut nästan hemma och käkade middag. Alla var helt slut och satt mest och stirrade rakt fram. Sjukt var nöjesparker tar på krafterna! 
 

Kommentera

Publiceras ej