Om en vecka sitter jag på planet på väg till Köpenhamn. På väg hem. Ofattbart vart dessa fyra månader tagit vägen. Sju nätter kvar att sova i min säng här. Sju dagar till då jag kan kalla Manzanita rum 306 för mitt hem. Det är snart dags att återvända till verkligheten, och det känns så märkligt. Jag gjorde det. Jag åkte över Atlanten ensam och skapade mig ett liv här. Ett liv jag har älskat och njutit så mycket av. Och nu är snart mitt äventyr över. 
Idag har jag klarat av två av fyra finals. Båda gick väl hyfsat tror jag. Hatar när folk sitter och pratar om svar på frågor precis innan det är dags att börja, för det gör mig så osäker på om jag har rätt. Men jag höll mig till det jag pluggat på, så får det bära eller brista helt enkelt. Känns så otroligt skönt att jag är färdig med American Studies och världshistorian här. Nu är det bara mina två American history tentor kvar, sen är jag färdig. Ska bli galet skönt att slippa plugga ett tag måste jag säga. 
Utöver mina tentor idag har jag plockat ihop de böckerna jag inte ska behålla, som jag imorgon ska gå och sälja tillbaka till bokhandeln. Hoppas på att få tillbaka åtminstone $100, för jag betalade ju trots allt över $300 för dom i januari. Hade varit guld värt med lite klirr i kassan. Pengar har jag inte i överflöd nu tyvärr, så det ska bli riktigt skönt att få lön nästa onsdag! 
Så imorgon blir det förberedelser inför tentorna på onsdag och torsdag. Ska träffa en kompis och plugga ihop imorgon, så det kan nog bli bra detta. Två avklarade, två kvar. Sen är terminen över. 

1 kommentarer

Gunnel

17 May 2016 20:20

Hej, tack för vi har fått läsa och vara " med " på ditt äventyr,
Välkommen tillbaka
Ta med dig solen och värmen hem, är något vi behöver / Gunnel

Kommentera

Publiceras ej