Så var jag slutligen hemma i lilla Värnamo igen. Känns rätt overkligt, nästan som att jag inte varit borta. Himla märklig känsla. 
Planet lyfte nästan två timmar för sent från LA i måndags, det var problem med tankningen. Så vi fick snällt sitta i planet och vänta, och vänta och vänta... Men till slut kom vi upp i luften! Tittade först på en film med Sandra Bullock och sen lyckades jag faktiskt sova närmare fyra timmar. De sista fyra timmarna blev sen sega. För pigg för att lyckas sova mer, men uttråkad för det fanns inte så mycket att göra. Löste en del sudoku och tittade på en film som hette Brooklyn, väldigt bra faktiskt! 
Sen tog vi slutligen mark i Köpenhamn. När jag kom ut med mina väskor stod Niclas, Alle, Anton och Stina Lise där och väntade! Sån lycka! Obeskrivligt skönt att se dem igen! Stannade sen på McDonalds utanför Malmö för lite middag innan vi började lämna av skåningarna. Tog sen en tur förbi mina föräldrar också när vi kom hem. Hundarna tittade inte ens på mig, kul när man varit borta i fyra månader, haha. 
Vaknade igår upp kvart i fem av jetlag. Kul.. Så vid halv sex gick jag upp med Niclas för frukost och sen började jag packa upp alla mina kläder och sorterade ut allt i högar för tvätt. Mattis sprang runt och undrade vad sjutton jag höll på med. Han tycker alltid det är så spännande när något ändras här hemma så han kan springa runt länge och bara utforska. Vid halv nio gick jag och la mig igen och lyckades få ett par timmars sömn till. 


Vid tolv blev jag upphämtad av pappa för att äta lunch på stigs med honom och mamma. Underbart med räkmacka igen! Sen följde en eftermiddag med mina saknade kusiner. Jag och Kajsa bakade jordgubbspaj som stod så gott som klar när Ellen och min morbror kom hem. Riktigt gott. Sen följde Ellen med hem hit för wii-spelande och middag. Så mysig dag! 
Nu är klockan strax efter sex på morgonen, och jag har varit vaken sen 03:55.. Härligt.. Men idag ska jag inte sova något på dagen i förhoppning att sova bättre inatt. Så idag är målet att få allt uppackat och sen blir det lunch hos mormor halv ett. Mysig dag idag med!

Kommentera

Publiceras ej